a firenzei lakásaink

Ha nem így alakult volna, nem mi lennénk! A korábbi cikk alapján láthattad, nem volt könnyű lakást találni. Gyakorlatilag az első napokban olyan rémálmom volt, hogy az utcán fogunk aludni!
Merthát valahogy nagyon pozitív voltam és úgy gondoltam, elég, ha 4 nappal a fiúk előtt érkezem. Addigra már majd lesz 2-3 lakás, amit csak megnézek és aztán alá is írom a szerződést és máris költözhetünk. Ehhez képest egy hónapot töltött szegény Gyöngyös barátnőm azzal, hogy hívogatta nekem az ingatlanosokat és irodákba is elment, mire kb 25 lakás felhívása után meg tudott nézni 3 lakást. Ez szerintem önmagában is durva szám, főleg, hogy ez a sok lakás mind

frissen volt fent a legnagyobb website-okon. Nos a három lakásból egy nagyon vacak volt, egyedül a fürdőszobában volt világos, az ablakok pedig elég közel estek a szembe levő lakások ablakához. Általában diákoknak adták ki „rövid” időszakra, 1-2 évre. A másik lakás nagyon tetszett Gyöngyösnek – és a képek alapján nekünk is. Egy 90 négyzetméteres lakás volt Le Cure negyedben, ami állítólag egy nagyon menő negyed, a lakás 2 hálószobás és 1 nappalis, bár ezek a szobák kb ugyanolyan nagyságúak. A lakás két oldalra volt nyitott nagy ablakokkal és erkélyekkel. Zöld belső udvarra nézett és az utca vége is közel volt, ahol egy patakocska folydogált. A lakásban fel volt újítva a konyha és a fürdő, de a többi szobában elég régi bútorok voltak. Az olaszok a nappaliba nemigazán tesznek kanapét, ott mindig egy étkezőasztal van! Szóval a kihúzható kanapé nem dívik, talàn csak a diákoknak kiadott lakásokban van. Ezt a lakást „megpályáztuk”, de sajnos el is utasítottak minket, merthogy a friss felújítás miatt nem akarják kiadni a lakást 1 éven aluli kisgyerekeseknek, inkább diákoknak! Na paff! Szerinted melyik diák fog jobban vigyázni az új konyhára, mint az én 1 évesem?!
A másik lakás ugyanazon a környéken volt, bár nem nézett zöldre, harmadik emelet, lift nélkül, ugyan nagyon világos, de nincs erkély, sem tetőterasz. Belsőkétszintes viszont, attraktív kis belső erkéllyel, azaz az emelet a nappali felett kis erkélyben végződik – ami mondjuk azt is jelenti, hogy a felső szoba nem teljesen zárt. Két fürdő is van, de minek? Merthogy sajnos mind a kettő zuhanyzós. A környék nagyon jó, a bútorok nem szakadtak, van mosogatógép és menőn kinéző konyha. A tulaj ott volt, mikor az ingatlanos megmutatta a lakást Gyöngyösnek és rögtön mondta is, hogy kiadná nekünk, nem parázik azon, hogy külföldiek vagyunk és családosok mert több lakása is van, és mindet az airbnb-n adja ki.
Sajnos az ára kb egyfolytában emelkedett a tárgyalások során, szóval nem mondhatnám, hogy túl boldog voltam. Még egy ideig tartottunk több vasat a tűzbe – vagyis akartam, de nem jött össze – mert végül hiába hívogattunk más lakásokat is, végül csak ez maradt. Hétfőn, 22-én mikor kiutaztam egy szóbeli megállapodásunk volt az ingatlanossal, hogy kivehetjük a lakást 1050-ért (a honlapon 1000 volt) júniustól. Igaz, hogy a fiúk május 26-án jönnek, de addig csak elleszünk valahol, gondoltam.
De a bonyodalmak még csak ekkor kezdődtek!
Hétfőn, mikor megérkeztem, közölte az ingatlanos, hogy a tulaj mégsem tudja kiadni júniustól, csak júliustól!

  • És én mit csinálok a családdal egy hónapig?!  – kérdeztem tőle rögtön.
  • Megoldjuk, megoldjuk, csak ne aggódj! – volt a válasza a fickónak.

Eddigre mi már minden variációt végignéztünk: kiveszünk egy lakást az airbnb-n egy hónapra és közben keresünk lakást, kiveszünk egy hotelszobát egy hétre és közben keresünk lakást. De végül kiderült, hogy még a kempingek is tele vannak – pedig az aztán igazán vicces lett volna, ha az első héten egy kempingből járok dolgozni. Egyedül hostelben tudtunk volna szobát találni, de az is meghaladta volna az 1500 eurót egy hónapra. Az airbnb-n meg hirtelen eltűntek a lehetőségek, amikor konkrétan kerestem és csak 2000 euró/hóért talaláltam olyat, ami nem 2 órára van az irodától. Bevallom, kezdtem kétségbe esni.
Gyöngyösnél laktam egy kollégiumban és minden nap stresszeltem szegényt, hogy hívogassa fel nekem az újabb és újabb lakásokat. Már néztem Pratóban is, ami a közeli város, ahová elvileg 20 perc alatt elvisz a vonat. Később kiderült, hogy ez a 20 perc akár 1,5 óra is lehet és néha meg egyszerűen csak nem jön a vonat.
Szóval maradt a belső galériás, erkély nélküli lakás, aminek az ára folyton emelkedett, mert az 1050-re rájött a +50 közös költség, ami “hol több, hol kevesebb” (!?), aztán már nem is volt szó arról, hogy kevesebb, csak hogy örüljek neki, hogy nem több. Kezdtem minden találkozóra gyomorgörccsel menni, merthogy kb minden nap találkozni kellett az ingatlanossal vagy legalább telefonon beszélni és mindig jött valami újjal. Az mondjuk jó volt, hogy kiderült, hogy lehetünk ott „rezidens”-ek, amire később jöttem csak rá, hogy irdatlan nehéz meggyőzni erről a tulajt és valójában ha állandó lakos vagy, sokkal kevesebbet fizetsz minden rezsiért.
Közben ezerrel ismerkedtem a helyi magyarokkal, szerencsére összekötöttek ezzel-azzal és ugyan amit mondtak az nem mindig volt megnyugató, de legalább felkészített a legrosszabbra. 😛
Pl: „a fűtésszámla itt az egekben van! Mi 1500 eurót fizettünk két téli hónapra” „A körzetes iskolákból elutasították a gyereket, 3 iskola dobott ki minket és a végén magániskolába jár a gyerek.” „A lakáskeresés kb 6 hónap, hogy gondoltad, hogy 4 nap alatt találsz?” ésatöbbi.
Na, végül a következő alakult: két napja aláírtam egy 3 éves (!) szerződést egy olyan lakásra, amit még sosem láttam és közben negyedannyiért, mint a piaci ár beköltöztünk az ingatlanos festőművész feleségének régi lakásába a belvárosba.  Itt leszünk még 35 napig, aztán Babi szülinapján, július 3-án átköltözünk az új lakásba, ami állítólag egy nagyon menő, „úri” negyedben van, ahol sok a családos. Na, majd a hétvégén ellátogatunk legalább az utcába 🙂
Tényleg, nem is mi lennénk, ha nem így alakult volna…

Leave a Reply

