magyar időjárás

weatherMi az, ami a legmeglepőbben újdonság?
Sokmindenre számítottam, hogy nehéz lesz megszokni, de az időjárással nem számoltam! Három éve élünk napsütésben, télen-nyáron nyárban, ezért a tél eljövetelétől nagyon is félek. De a gyors változásokra nem voltam felkészülve. Májusban jöttünk haza, amikoris olyan idő volt, amilyenre nem is számítottam! Méginkább feltűnik most a klímaváltozás hatása nekem, mert sokszor emlegetjük, hogy gyerekkorunkban, 30 éve még nyáron nyár volt és télen tél és nem kellett minden nap időjárásjelentést nézni, hogy akármilyen hónap van, ma éppen zimankó lesz-e vagy hőség? Persze Kanárihoz vagy Bangkokhoz hasonlítani felesleges, merthogy ott nagyon állandó az időjárás, de azért nem sejtettem, hogy ekkora hőmérsékletingadozások vannak itthon.
Először is, nekünk nincsenek téli ruháink. Se kabát, se vastag pulcsi. Az őszi és tavaszi ruhák is csak alig-alig akadnak, inkább mondhatnám amolyan irodai ruháim vannak, amiket a 17-22 fok közötti hőmérsékleten jól lehet használni. Szabadidős rucikban pedig csak a nyári és még nyáribb! Taiwanon gondban is voltunk emiatt, no de itthon!
Nem hiszem el, hogy a legnagyobb napi szintű problémám: nem tudom milyen ruhában hagyjam el a lakást! Hiába süt a nap, hiába látom, hogy fúj a szél… és ha esik! No, akkor nincs olyan kiszámíthatóság, mint Malajziában vagy Thaiföldön, hogy tudom, hogy az eső meleg és hogy csak egy órán át fog tartani… nem, itthon bármi megtörténhet!
Talán az időjárás is az ország hangulatához idomult…

Leave a Reply

