itt és ott

df8f69764f3ba55edf569fead828f75cÚjra itt! Nem volt netem egy ideig és közben pár kilóméterrel odébb is költöztünk, közeledve Magyarországhoz, ha még nem is távolságban, de időben mindenképp…

Az elmúlt három hét nem semmi! Mondhatnám, hogy esszenciája az életemnek, egy adag sűrítmény, egy sűrű szörp, amit elvileg az ember felvizezve iszik, ha szerencsés, akkor igazi málnaszörp és még arra is van módja, hogy egy romantikus, karos szódásüvegből töltsön rá hideg vizet egy forró nyári délelőtt.

A héten Gergő hazaköltözött, ami már önmagában is elég izgalom lett volna, de láthatóan az izgalmak még csak akkor kezdődtek. A hatodik hónapban vagyok és eléggé nyögve-nyelem a terhességet, amit csak tetéz, hogy elérkezett a legmelegebb hónap, amikor úgy érzed magad kilépve a házból, mintha egy szaunába érkeznél. Sajnos már a medence sem annyira biztonságos számomra, mivel egyre többen belemerészkednek a házból, sőt már a thaiok is arra vetemednek, hogy lassú kartempókat téve sétáljanak a medence egyik oldaláról a másikra. Persze azért szigorúan beöltözve a thai fürdőrucijukba, ami kb egy búvárruhára emlékeztet. Fő a fehérség! Ne feledjük.
De mik történtek még a héten? Sok próbálkozás után sikerült megvásárolni a repjegyet hazafelé. Mivel itt minden egyszerű feladat is óriási kihívást jelent, már előre sejtettem, hogy az utazási irodának gondjai lesznek a jegyünkkel. Profi utazók lévén az elmúlt két hétben folyamatosan figyeltük a repjegy-árakat és bekalkulálva az átszállásokat, a levegőben töltött időt és a várakozási időket, valamint az árakat persze, kiválasztottuk a legjobbat. Kicsit bonyolult a helyzet, hogy Levivel ketten utazunk haza,  először Bangkokból Kuala Lumpurba, ahol eltöltünk még két hetet melóval, aztán onnan Budapestre. Levi esfly-love-maps-tattoo-Favim.com-2801246etében még diabetikus ételt is rendeltem, nekem meg kismamaülést, merthogy az ilyen óceánokon átívelő repülőkön van ilyen.
Nos, mivel a „szuperprofi” utazási irodának általában még egy egyszerű Bangkok-KL jegyet is nehézkes megvásárolni, már előre tudtam, hogy itt aztán gondok lesznek. Az európai jegyeinkkel leginkább a sok tökölés van, mert mindig, mire eljutnak addig, hogy megvegyék, már egekbe szöknek az árak. Sajnos általános az alacsony színvonalú munkavégzés, így jelenleg az ügynökség lecserélése is sok utánajárásba és mások tesztelésével járna… na de ez lassan már nem az én gondom lesz.
Három ajánlatot is küldött az utazási iroda, mindhárom nonszensz volt, volt olyan jegy, amit a kinézett ár duplájáért akartak megvenni!!! És volt olyan is, ahol közölték, hogy márpedig ők nem vesznek pl AirBerlin jegyet, mert nincsenek velük leszerződve… Na puff! Ekkor gondoltam arra, milyen jó biznisz lenne itt utazási irodát nyitni, hisz úgy tűnik, hogy ők innen is és onnan is kapnak némi zsozsót, a meló nagy részét meg végülis én csinálom, mivel én nézem meg a jegyeket, hasonlítom össze, tervezem meg az utat stb.
Nos, két heti rágódás után végül az irodavezetővel leültünk családostul a recepcióra és elhatároztuk, hogy ma addig el nem megyünk, ameddig meg nincsenek a jegyek. Persze sikerült megvenni, bár kissé csalódott lettem, mikor kiderült, hogy már foglalt az összes kismama szék, ráadásul ez már csak akkor derül ki, mikor átutaltad a lóvét a repjegyre. No de mindegy, legalább megvolt. Ekkor jött aztán a többi feladat, utánanézni, hogy  melyik repülőn milyen szabályokkal utazhatok kismamaként. Az egyiknél saját fejléces papírt kell orvossal aláíratni, kitöltetni, a másiknál csak ott aláírni, a harmadiknál a kórházi papír kell stb. Rögtön két problémával is szembesültem, az első, hogy az orvosi igazolásnak nem ct-cth-sc-trav-mechanic-pregnancy-ng-jpg-20160127szabad régebbinek lennie, mint egy hét. Ami elég nagy gond, mert az orvosom Bangkokban van én meg ugyebár két hetet fogok tölteni Malajziában… A másik meg… no, ezt aztán nem hittem volna! „Nem-maláj nemzetiségű nők, akik több mint 6 hónapos terhesek, nem léphetnek be Malajzia területére.” Áll a szabályzatban minden légitársaságnál, akik Malajziába repültetnek!

Mindezek után még jött a végleges bepakolás, ahol szegény Levinek kellett menedzselnie a 18 és a 23 kilós bőröndöket, mivel én szigorúan el vagyok tiltva az emelgetéstől. Az utsó héten még ráadásul elment a net, mert hamarabb kapcsolták ki és el is leptek a hangyák. Az utsó nap reggelén már olyan ideges voltam, hogy remegett a gyomrom, hasamban szegény gyerekkel 😛
Na, ekkor találtam ki, hogy valami vicceset kell csinálnunk, hogy elfújjuk ezt a stresszt és ekkor kiálltunk a Levivel az erkényre és a 13. Emeletünkről mind ledobáltunk vagy 20 papírrepülőt a környékre! Halálra röhögtük magunkat közben 😛

Végül minden jól sikerült, Gergőnek sikerült valami lakást is szerezni számunkra az otthon töltendő 2 évre, és bepakoltunk és túléltük, hogy nem volt netünk két hétig és még Malajziában is sikereket értünk el, 4 hónapos munka után végre sikerült felvennünk az első maláj menedzserünket (erről majd máskor beszámolok, mert nem hiszitek el, hogy itt milyen a munkaerőpiac!) és… a legfontosabb, két napja magunk mögött hagytuk Thaiföldet és megérkeztünk Malajziába. Ugyan kicsit fiatalítanom kellett a hasamban pihiző babát és az orvosi papírokat is egy kis trükkel szereztem meg, de végülis minden megvan és minden rendben és már csak 1.5 hét és a 38 fokos Ázsia után végre fellélegezhetek jó magyar, szmogos, tavaszi Budapesten 🙂

tumblr_static_tumblr_static_vwqf3ekg1c0w400cog80cw84_640

4 thoughts on “itt és ott

  1. Liza, mi három hete jöttünk haza, és rettentően élvezzük a tavaszt. Olyan levegő van itthon, hogy harapni lehet, minden virágban áll. Tavasszal megérkezni Magyarországra nagyon kellemes (ha csak a természetet nézed.) Még színek is vannak. Mi 41 fokot hagytunk ott, szmogot, idegbajt.
    Jókat nevettem az ügyintézéseiden, sajnos ráismerek Thaiföldre. A menyem végig idegeskedte a terhességet, és a baba olyan nyugodt, hogy csak alszik és eszik. Szerintem most piheni ki a külvilágban a betörés, motorbaleset, vízum ügyek, szárazság, hőség és az egyszerű ügyintézések őrületét, amit a mama pocakjában kellett átélnie. Pihenj, vigyázz magadra, jó utat az óhazába! Jutka

    Liked by 1 person

  2. Szia Liza! Örülök, hogy írtál, nagyon jó lenne, ha otthon is tovább írnál, kíváncsi leszek hogyan boldogultok majd újra itthon és, hogy Levinek milyen lesz a suli! Vigyázzatok magatokra, várom a következő postot, tegyél fel képeket is!

    Like

Leave a Reply

