Hongkong

Hong Kong-Boat

Azt hittem, hogy egy zsúfolt nagyváros lesz… bár mondjuk Bangkok, Jakarta vagy Manila 12-15 milliós népességéhez képeset talán mégsem a maga 7 milliójával. Na de hogy ilyen kevesen legyenek az utcán!
– Egy hongkongi ismerős mondta, hogy szerinte a fehér ember nagyon lusta! Mit sétálgat napközben az utcán, mikor mi folyton dolgozunk? – vágja rá Gergő és tényleg, napközben alig akad ember az utcán.
Hétfő este érkeztem Johannával, egy pár napos igazgatói talira. Az első este máris lenyűgözött a tömegközelekedés no és az ára is! Egy hongkongi dollár kb 36 forint és a vonatjegy a reptérről a városba 100 dollár! Aztán szerencsére több ilyen erejű meglepetés nem ért, mert a metrójegy aztán csak 4.5 dollár volt, bár csak egy megállót kellett mennünk…
Egyébiránt egy a Hongkong egy csupa szigetből álló város, az egyik sziget maga a reptér. Ami nagyon is megdöbbentő, mert irdatlan modern és nagy és közben egy óriás hk_tramways_colorful_tkivetítőn még azt is animálják, ahogyan épült, ami szintén meglepő, merthogy a kifutópálya előtt és után is a tenger van csak, szóval nem illik elvéteni a le- vagy felszállást. 🙂
Az emberek egyébként elég bunkónak tűnnek – mármint a thaiokhoz képest. Ebből is látszik mennyire el vagyok kényeztetve! Szóval más országokhoz képest tök okésak. Merthogy az első este a hotelbe érve néztük, hogy a környéken minden zárva, pedig még csak este tíz óra volt. A hotelben mondták is, hogy már nincs lehetőség vacsizni sehol. Ennek ellenére mi kinéztünk egy helyet, ami Food Market néven futott, kívülről kábé úgy nézett ki, mint egy piac. Bent viszont igazi ázsiai kajálda: műanyag asztalok és székek középen és körben büfészerűen mindenféle nemzetiségű ételeket árultak. A bácsi úgy ripakodott ránk, mintha már zárva lennének, de valójában ez volt az udvarias verzió, hogy foglaljunk helyet és fogyasszunk! Aztán kihoztak egy műanyag tálat vízzel telve, a poharunkat meg beletették. Kérdem is Johannától, hogy mi itt a teendő – mivel ő már többször járt Hongkongban és Kínában is, meghát jobban jártas nálam az ázsiai dolgokban.

• Talán azt akarják, hogy mossuk el magunknak a poharunkat… – mondja vállvonogatva és mi rendesen el is mostuk, aztán a bácsi meg elvitte a tálat.

A kaja egyébként nagyon jó volt, valami curry-s tésztát ettünk, ami nem volt olyan durván csípős, mint szinte minden Thaifölön.
Másnap délelőtt szabad voltam, így körülnéztem egy kicsit a környéken.
A legjobb Hongkongban a tömegközelekedés! Az egész környék olyan volt, mint egy tünci kisváros, az utcákon lehetett sétálni – ó! Hogy hiányzik ez nekem Bangkokban! És egy irtó jópofa villamos megy középen, ami két emeletes! Pár nappal később ki is próbáltuk, ami nagyon vicces volt, mert úgy rángat, mint egy vidámparkban. A buszok is kétszintesek ám, amitől az embernek igencsak angol érzete lesz.
A szállodánk a part közelében volt, így módom nyílt arra, hogy végigsétálva a parton megnézzem a túlsó sziget felhőkarcolóit, és a sokféle jachtot és a helikoptereket és az egészről Las Palmas jutott eszembe, Gran Canaria, mikor még ott éltünk és ott is ilyen illata volt a tengernek a kikötő felé.
Hongkong csupa sziget és csupa zöld! A legjobb a vonattal a reptérre menni, mert egy csomó hídon vezet át az út és alagúton és mindenhol dombok és vadon hagyott erdődarabok és közben meg felhőkarcolók, meg beúszik itt-ott a tenger!
Egyébként a hely elég kicsi, és ezért minden nagyon kicsi és drága. A felhőkarcolók 20151020_113955legnagyobb része nagyon régi és így leginkább valami szakadt lakótelepre emlékeztetnek otthonról. De a villamosok, a metrók, a vonatok nagyon modernek!
A másik megdöbbentő dolog volt, hogy mi mindent vesznek a szájukba ezek a hongkongiak! Azon a részen laktunk, ahol mindenki szárított tengeri cuccokat árult. Na de nem ám csak halat és kagylót! Nem, olyan furcsa, gusztustalan dolgokat, hogy az csak na!
Végül megtudtam Jung Ah-tól, a koreai munkatársamtól, hogy a leggusztustalanabb fekete-szürke kisebb-nagyobb hurkaszerűségek tengeri uborkák, amik meg vannak főzve és így bennük marad a sok vitamin! Merthogy nagyon egészséges….csak legyen aki megkóstolja. 🙂
Ja, és még valami: itt van Disneyland! Külön metró is vezet oda, a 8 metró közül.
Csak hogy tudd… ha valaha egy Disneylandre vágynál 🙂
De a legjobb akkor is a halak voltak, amiket az utcán szárítottak! És sikerült egy vicces képet is készítenem egy buszon utazó macskával: