első nap a suliban

alphabet-chartTegnap este beszéltem Vikivel, aki nemrég vándorolt ki Angliába férjével és négy gyerkőcével. Nagy lelkesedéssel mesélte milyen volt az első nap az iskolában a gyerekeknek. Erre fel megkerestem egy régi írásom nektek, Levi első napját a thai suliban több mint egy éve.
És még valami: nemsokára egy újdonsággal fogok előrukkolni, aki pedig szereti az ilyen isis, gyerekes világjárós dolgokat, remélhetőleg szeretni fogja a meglepetést is amivel készülök nektek… 🙂

  • Na,milyen volt a suli?
  • Jő, de majdnem beszunyáltam, mert thaiul olvastak fel és még a számok is thaiul voltak, szóval csak úgy véltelenre kellett rátalálnom a szövegre. És mondtam a

tanárnak, hogy nem beszélek thaiul és ő meg mondta, hogy don’t worry.

  • Van barátom, a Tété! Pont olyan, mint a Sebastian Kanáriról és a Gergő Magyarországról és az ő mixük. Mert amikor feljöttünk a zászlófelvonásról, tudod, amikor volt már a buddhista imádkozás, akkor ő megmutatta a helyemet.
  • És nézd, ez itt a thai matek!
  • Más a thai matek, mint a magyar?
  • Hát…. és itt tartunk – mutat a matekkönyvére. És ez itt, amit én irtam! – én meg nézem.
  • De Levi, ez thaiul van!! Igen – és vigyorog.
  • De hogyan tudtad leirni? És mik ezek a rajzok itt egyáltalán?
  • Hát, nem tudom… – és röhögünk megállás nélkül.
  • Dehát honnan tudtad ezeket leirni?
  • Van, amit a tábláról, van amit meg a barátom füzetből. Merthogy itt is u20150823_110354gyanolyan, hogy a tanárok olyan érhetetlenül irnak a táblára.
  • De hiszen ez thai! Nem lehet, hogy csak neked érthetetlen?
  • Á, nem. A tanárok mindig csúnyán irnak.
  • ?! A barátod érthetőbben ir? Dehát ez teljesen érthetetlen igy is… – És csak röhögünk, röhögünk.
  • Na és ez a házi! – és nevetünk, szemünket kidüllesztjük.
  • És én jobb voltam Téténél!
  • Mégis miben?
  • Jött az angol, az jó volt, aztán a thai matek, ott nehezen, de sikerült áthaladnom.
  • És az angolon jól szerepeltél?
  • Igen, nagyon jól. Tökre olyan könyv volt, mint ami volt Kanárin. De szerencsére nem voltak ultrahosszú szövegek. Le kellett másolni néhány kajának a nevét és leirni, hogy 2he does not like egg”. Ezt hipergyorsan leirtam. Itt úgy látszik, szabad kopizni. Mert Tété végül egy lányról kopizta.
  • Egyébként nincs ebédlő. A teremben esznek.
  • Hogyhogy? Ott van kint egy szekrény és ott van az adag rizs, meg volt tojás, meg szósz meg répaleves meg husi.
  • Mi volt ebédnél? Inzulin, mérés?
  • 20150823_092241Mondtam, hogy hol van Mr Ratchada.
  • Miss, nem?
  • Ja, de, azt mondtam. És ott volt ő és beszélgetett. Aztán mondtam, hogy ide kell mennem, és mutattam a betegszobára. Aztán a tanár néni végignézte, ahogy beadom az inzulint. Aztán felmentünk és elmeséltem, hogy hányszor kell inzulinoznom meg ilyenek. Aztán felmentünk és akkor ettem a teremben.
  • Le kellett venni a cipőt a teremben? Aztán mi volt?
  • Jöttek az órák. Akkor volt az afterbreakfast.
  • Az ebéd után? Inkább az afterlunch, nem?
  • Ja, igen. És akkor sütőtök volt, de kevesen ettek, szóval akkor hamar jött a következő óra. És én meg nem ehettem. „Simon mondja”, azt játszottuk.
  • Mi van?
  • Amikor Simon mondja, akkor le lehet ülni, ha nem Simon mondja, akkor nem szabad azt csinálni, érted, na?! Épp a tanárnéni mondta, hogy Simon mondja, csukd be a szemed és akkor pont meg tudtam csinálni a vércukormérést és aztán mikor a többiek már kinyitották a szemüket, akkor már ettem az almát – mondja és közben nagyon büszke magára és én is az vagyok rá.
  • És mi volt még?
  • Hát ilyenek. Minden jó volt, az a lényeg, nem?
Leave a Reply

