szigetlakók

14-Papua-PeopleEste, mikor visszatértünk a hotelbe, – amiről egyébként régebben már irtam, – ami egyébként egy nálunk akár hatcsillagosnak is neveznének az óriási oszlopaival, a diadaliveivel, a luxusfoteljeivel és tiz méteres belmagasságával, és a márványoszlopok lábainál zacskós kis ételmaradékokkal, elrévedt gekkókkal és a mozgólépcsőbe (mert a recepcióhoz mozgólépcső vezet fel!) beleszorult, kimúlt, kiterült, belsőségeit mutogató patkánydarabbal. Igen, szóval ez a szálloda, ahol Jakartában leledzeni szoktam. Szóval jövünk haza és látom, hogy a recepción úgy 25-30 fekete férfi intézi az ügyeit. De olyan arcok voltak, hogy az csak na! Én még életemben nem láttam ilyen arcokat!
– Kik ezek? Micsoda rémisztő fazonok – súgom oda Etának, az indonéz munkatársamnak. Feketék voltak, de nagyon, arcukon nagy orr és folyamatosan tüzelő, vad fekete szemek, hajuk raszta és amolyan igy is- úgy is vágott.
– Ők a pápuák! – vágja rá Eta és szélesen elmosolyodik, – Tudod, amit ma meséltem4_1coke_man neked, hogy az egyik legcsodálatosabb tengeri élővilág van náluk!
És emlékszem is, de valahogy nem tudom levenni a szemem a pápuákról, mert mostmár elképzelem őket egyszál semmiben, amolyan igazi dzsungelszerkóban, és valóban, az jobban illene hozzájuk, mint ezek a kockás és csikos ingek és farmer meg öltönynadrág és laptoptáska, ami náluk és rajtuk van.
Reggel is látok pár arcot közülük, valahogy akkor is odaszögeződik a tekintetem, nézem a hajukat, tutira valami óriási késsel szokták vágni ezeket a rasztákat, mélázok el, de nem merem annyira bámulni őket, és elkapom a tekintetem. Mégiscsak félelmetes kinézetűek, még ha csak azért is, mert arcuk nem szokott a mosolyhoz.
Pedig biztos nem rossz fejek.
Csak nem szoktak mosolyogni.
Na, találtam néhány képet a neten, PONT igy néztek ki! Csak képzeljétek el őket rendes ruciban!vsk0i

Leave a Reply

