mezítláb

poor-child-stop-child-abuse-28499740-600-403A gyerek mezitláb volt. A lába fekete volt a kosztól. Kócos volt, olyan nyolc év körüli, arcát az ablakhoz nyomta, nagy, barna foltot hagyva az üvegen. Kopogott az ablakon, odanéztem. Tenyere alig volt tiz centire az arcomtól az étterem üvegének másik oldalán. Aztán nagy fekete szemét láttam csak kócos haja alatt.
– eat, eat (enni, enni) – mutatott a

piritósomra. A forróság átfutott egész testemen remegést hagyva maga után. Egyetlen pillanat alatt fogyott ki belőlem minden szó és gondolat. Elfordultam. Nem birtam rá nézni. Nagy feketeségbe süllyedtem. Évek peregtek le bennem pillanatok alatt. Emberi sorsok, gyerekek mezitlábai körülöttem, nagy, fekete szemek, nyomasztó, büntudatot keltő pillantások, éhezésben töltött életek, utcán alvó kicsiny testek, szemétben keresgélő gyerekkezek, aztán csak kezek, amik kérnek, kérnek, és én dermedten állok fekete remegésben és nem mozdulok. Szemek, kezek, tekintetek kérnek, csak kérnek. Én meg csak állok ott és nem adok.
Mire felnéztem, már csak vékony alakját láttam távolodni, meztelen lábait fekete foltokkal, kócos, nagy fekete haját.

  • Nem szabad adni! Nem szabad! – hajtogatom magam. Mindenhol olvastam: ne adj a gyerekeknek az utcán! Ezzel csak elősegited a kéregetést és megnehezited a gyerekek sorsát. Igy a segitő szervezetek nem tudják rávenni őket, hogy iskolába járjanak, vagy biztonságos helyen legyenek, csak méginkább motiválod őket, hogy az utcán éljenek és végtelen vándorlással kéregessenek. Inkább adományozz pénzt civil szervezeteknek, akik kihúzzák őket a nyomorból.
  • Nem, nem! Nem szabad! – mondom magamnak és nem nézek rá. Bűntudatom világméretűvé nő.  Nem, nem szabad adnom!

Nem eszek soha többé.

 

Manila, Quezon City.

Fülöp szigetek világelső a gyermekszegénységben, 13 millió gyermek él szegénységben.

Fülöp szigeteki Unicef

World Vision Filippinó

Save the children Fülög szigetek

Compassion  Fülöp szigetek

 

 

Leave a Reply

