a new yorki alma és egy cool magyar anyuka

1232845779_14e9874e46_zVan nekem egy barátosnőm, A., egy hihetetlen nő! Az élete csupa kaland,  bátorság, de a legjobb a szövege, az aztán lehengerlő! Mondtam is neki, hogy irnia kellene blogot, de ő inkább engem szórakoztatott dumájával, igy kénytelen vagyok leirni mikkel, mert nem birom ki, hogy ne őrizzek meg valamit belőle, a humorából, bátorságából, életfelfogásából, stilusából, élettanulságaiból az utókornak. Ő aztán nem cicózik! Belevág mindenbe.  De nemhogy fuldokolna a legdurvább szitukban, hanem elegánsan pillangózva száguld végig az egész élet nevű medencén!
Például nemrég kiment New Yorkba két gyerekével, mert a zöldkártyalottón nyertek egy beugrót. Merthát ki nyerne, ha nem ő? Meghát ki menne, ha nem ő?opct_a51386b8c92e326cb112fba1bf9ed21b
– Nagyon sok miskolci lakótelepi lakás van ám itt! – mondja nekem a skypeon, amit egy buszon ülve ejt meg, mert épp jönnek valahonnan és mennek valahová és mutatja nekem a fehér lepellel fedett, havas „miskolci lakótelepi lakásokat” a buszablakból. – Na, ez Manhatten.Egyenemberek, hörcsög nagyságú kutyák, patkány és Sarah Jessica Parker arcok mindenhol. Mesterséges city, rengeteg felület van, – kérdezem, hogy mi? Mert néha belezavarodom a saját készitésű szlengjeibe – utca, kirakatfelület. – magyarázza – Van hely, amitől beájulsz. De van hogy kijössz a metróból és Miskolc. – mondja ő New Yorkban egy buszon ülve, én meg kuncogok a világ másik végén, Bangkokban.
– De gyerekkel nem annyira jó, nagyon zajos. Elvileg ez egy európai negyed, de inkább street1.jpg-600x390dél-amerikai. Queens. Olyan mint a Pozsonyi lakótelep – mondja és közben részletezi a lakáskeresést, merthogy kábé ott is úgy mehet, mint Berlinben (mint megtudtam Marcitól nemrég) vagy Párizsban (mint mondja Johanna), vagy Norvégiában (mesélte a tesóm). Legyen a bérlőjelöltnek munkája, mutassa be a munkaszerződését meg a bankszámláját, meg a múlthavi számláit máshonnan és a születési papirjait,és a kutyája oltási könyvét, és a gyerekei bizonyitványát, az előző évi adóbevallását, a szülei munkaköri leirását és a múlthavi fehérneművásárlási számláját… na, és akkor majd a tulaj eldönti, hogy szimpi-e? Hű de jó, hogy se Kanárin se Bangkokban nem volt ebben részünk.
– De a legjobb mindenhol diáknak lenni! – folytatja A. Pedig már rászólt a buszvezető, mert nem lehet ám csak úgy, a nagy New York almában skype-ozgatni a buszon! Nem ám! Mert az talán zavarja az utasokat! – Angliában a legjobb kórházban született B., (az egyik fia), az egyetem kórházában! Jobb egy egyetem,mint egy férj! – hiába, ha komolyan is mondja, már megint röhögök.
– Valami biztositást akartam magunknak, de itt 1 év majdtumblr_nj9casmpeL1tizt9mo2_500nem 10 ezer dollár, új Obama törvény. Ingyenes tébére lehetett volna jelentkezni, de az az iszonyú szegényeknek van. A nagyon-nagyon szegényeknek van támogatás, de a sima szegényeknek nincs. Ebből Anglia és Usa ugyanaz. – de valahogy őt nem lehet félteni. Mert megy, intézkedik, és mindig, minden sikerül neki. Angliában tanult, ott szült két gyereket, diákként az egyetemen, aztán Magyarország, ott ismerkedtünk meg mi is, együtt mentünk tüntikre. A legviccesebb az a sok évvel ezelőtti melegfelvonulás volt, mikor még az Amnesty igazgatója voltam és mi A-val és L-lel a tojások és sörösüvegek között rohantunk át az Oktogonon és A azt mondja, hogy „lám, lám, a magyar anyukák  mit meg nem tesznek!” (mind a hárman épp kisgyerekes anyák voltunk) mi meg végignéztünk magunkon, és röhögtünk, hogy tényleg, tojások ide vagy oda, mi itt hesszelünk a gyerekeinkért, hogy ne legyen már diszkrimináció és gyűlölködés és rasszizmus és minden rossz, azaz csak jó legyen ezentúl és kész! Aztán meg én elmentem Kanárira, ő meg ide-oda, Anglia és Kanada és aztán én Thaiföld, ő meg maradt, mert közben megnyerte a zöldkártyát és nem hitte el, és mikor nyáron együtt ültünk a Margit szigeten a szökőkútnál, mondja nekem, hogy ő aztán ezt el sem hiszi, merthogy már két éve felvették a NY-i egyetemre, de hát szponzorokat keresett, mert a két gyerekkel egyedül nehéz lenne eltartania magát egyetemistaként a Nagy Almában és erre most meg nyer a lottón! És bár hihetetlen, de mégis igaz volt, és meg is kapta, és el is indult szerencsét próbálni.
– Én itt áthágok a világon… – mondja miközben magyaráz valami kanadai pasiról akinél matracbeg-ek (mi is lehet Jef_Aerosol_Paris_near_Modern_Artez? A matracokban lakó kis bogarak?) összevissza csipték, és kiütéses lett, és állitása szerint dudorok nőtték be a fejét…
– De 4 év és állampolgárok leszünk. Szavazhatsz, de kb ennyi. Addig meg emigránsok vagyunk, ami azt jelenti, hogy… például nem lehetsz rendőr.
– Azt azért én kibirnám – válaszolom.
– Én mondjuk gondoltam rá, miért is ne? – vágja rá, és megintcsak tátva marad a szám, hát, ha ő nem lenne, ki kéne találni, ahogy anyukám mondaná.
– Na, de mindegy, megyek kérót keresni. Szerencsére már gyorsan látom a gagyit. Antropológia, tudod, field work, rögtön megismerem a csótányt a falon! De ez itt hihetetlen, egy dolgozó meleg párnak hamarabb kiadják a kecót, mint egy anyának két gyerekkel! Egy cuki magyar adott egy papirt, hogy nála dolgozom, szóval ez már megvan. Érdemes volt elmenni a magyar templomba.Itt összetartanak a magyarok. Mondjuk ez a rabszolgamunka – hogy mi a rabszolgamunka, azt neopct_5bf5733e10771f5268e30aca484c17a0m tudtam meg végül, a magyarokkal való összetartás vagy a templomba járás, vagy esetleg amilyen melókat odakint a magyarok elvállalnak?
Mindenesetre a buszvezető végleg leintette őt, én meg vigyorral az arcomon kapcsolom ki a skype-ot és arra gondolok, hogy ez a csaj aztán nem semmi!
– Majd küld el a cikket, amiben benne van a new yorki A – látom később az utsó üzenetét.
– Mindenképpen! – mondom és csak arra gondolok, hogy vajon melyi kalandjáról?
Igy hát szeretettel neked, a világ legőrültebb és legbátrabb csajának!

Leave a Reply

