Kari, Kari, itt a Kari hol a Kari?

20bangkok-thailand-afpMindenkinek boldog új évet!
Találtam egy megirt bejegyzésemet még a Karácsonyról, szóval gyorsan posztolom, talán jobban felhasználható még most januárban, mint júliusban 😀

Thaiföldön buddhizmus van, igy más az időszámitás, mások az ünnepek is. Az új évük áprilisban van, ekkor állitólag vizipisztolyt szokás venni és össze-vissza spriccelni egymást… Legalábbis ezt mondta Chompu, az asszisztensem, és ő nem szokott viccelni! (Bár igazából fogalmam sincs mikor viccel, mert az arca mindig ugyanolyan mosolygós) Ekkor van a suliszünet is, egész hónapos szünet, igy Levi nagyon örül, mert ez azt jelenti, hogy az egész ország az ő szülinapját ünnepli majd, még a suli is bezár emiatt a nagy esemény miatt! Meg a Buddháét, teszem hozzá csendben. Vagyis azt a hónapot, amikor született és amikor megvilágosult, egésziti ki a thai tanárnőm. Valahogy mindez a hold állásához is kapcsolódik, amit nem teljesen sikerült még megértenem eddig.
– De azért mi is ünnepeljük ám a Karácsonyt! – ujjong Montri, a legdivatosabb fiú az irodában, aki borzasztó szőkére festette minap a haját és akiről kiderült, hogy irtó jól énekel, biztatjuk is, hogy jelentkezzen valamelyik éneklős show műsorba.
– És hogy ünneplitek? – nézek rá nagy szemekkel.
– Hát vásárolunk! – vágja rá és máris csillognak a szemei, és elmeséli, hogy január elején ők is tartanak valamiféle kis bulit (lesz az irodában is jan. 16-án – majd irok róla) és a gyerekeknek adnak is ajándékokat, gyerünk és vegyünk is valamit! – mondja hirtelen. Az irodával szemközti piacot ma mutatta meg és biztatott, hogy vegyek-vegyek én is valamit. Éreztem én, hogy ez amolyan társadalmi nyomás, de sajnos (?) én nem vagyok az a shoppingolós fajta, amivel láthatólag el is szomoritottam szegény fiút, aki már igy is megtisztelt azzal, hogy meginvitált a piacozásra…
De visszatérve az ünnepekre. Szünnapok azért vannak, biztos, ami biztos. Szóval munkaszüneti nap a december 25-e és a január 1-e. Indonéziában még menőbb, mert ott 5féle vallás van hivatalosan (bár a legtöbben muszlimok), és minden vallásnak az összes hivatalos ünnepe szünnap. Na, csodálkoztam is, amikor a költségvetésben számoltam nekik a munkanapokat! :-/
És itt van a kedves kis Manila, ahová ma kaptam egy meghivót december végére, hogy együtt énekeljük meg a Karácsonyt!
De mi hazareppenünk, a hidegbe, a télbe, a nagy öreg Európába.
Kár, hogy nincs egy darab téli ruhám sem…
De már csak igy jár, aki nem akar shoppingolni!!

Leave a Reply

