miért is?

tumblr_inline_mjxx45smTM1qz4rgpNem értem, miért van az, hogy mig a szállodák többségében – vagyis inkább a jobbakban – kitehetek egy kis papirfecnit a kilincsre, hogy köszi, nem kérek takaritást és vannak bizonyos „zöld” szabályok, minthogy ha ledobod a türcsidet akkor kimossák, ha nem, akkor nem… ami egyébként elég furi , mert igencsak arra szoktat, hogy a koszos dolgokat a földre dobjam, majd azon járkáljak, vagy kerülgessem.. no mindegy, a lényeg, hogy vannak eme szabályok és tök jó, mert én betartom és kiakasztom, hogy nem kérek takaritást, vagy a még zöldebb helyeken éppenhogy nem akasztom ki, hogy kérnék takaritást, de ehhez képest mindig, MINDIG bejönnek és takaritanak! Mindig, ismétlem MINDIG kimossák azt a türcsit is, amit éppen használok és nem dobtam a földre és megágyaznak akkor is, ha direkt nem kértem. Sőt, még akkor is bejönnek, ha azt akasztottam ki, hogy Kérem, ne zavarjanak! (amit ugyan csak azért akasztottam ki, hogy ne takaritsanak feleslegesen, de mindegy). Ugyanez a helyzet a fogkrémekkel és egyéb csilli-villi csomagolt árukkal a fürdőszobában. Van mini fogkrém és furi, old-fashion fogkefe, itt még fülpiszkáló is van, meg csomagolt sampon, tusfürdő, balzsam és szappan. És mindig arra a srácra gondolok, aki valami dijat nyert azzal az ötlettel, hogy a szállodákból begyűjtötte a használt szappant és ezt utána újra szappan alakra formázta, majd Afrikába küldte, hogy legyen több higiénia. Nos, én csak nézem a sok becsomagolt cuccot és azon gondolkodom, hogy jobb-e hazavinnem vagy inkább hagyjam itt, kibontatlanul, hátha akkor újrahasználják? (Régebben még azért vittem haza, mert tetszett a formája, alakja és tök jó volt valamit ingyen szerezni… régi beidegződések, igazi magyar virtus :/, de vicces is, mert amikor ezer éve Angliából hazavittem a sok kis tubust, akkor cserébe persze ottfelejtettem az én teli doboz, frissen vásárolt szuper samponomat!) Azóta csak azt viszem el, amiről tudom, hogy egyébként kidobnák. Szóval a félig használt fogkrémet és szappant, meg ilyeneket. És közben próbálom rábeszélni az éppen velem szemben álló hotelszemélyzetet, hogy valóban nincs szükség takaritásra és közben nem tudom, hogy mi a jobb, hogyha adok vagy ha nem adok nekik munkát…

Ma mindenesetre kifejezetten vártam a takaritást, mert a poharam szélén – a poharam, ami gyanúsan foltos, poros volt még igy is, lefelé forditva a fürdőszobában – egy szegény, szerencsétlen gekkó lelte halálát. A nagy dilemma bennem ragadt: honnan jött, hová tartott, miért ilyen kicsi, hol van a mamája, miért mászott bele a poharamban, nincs vize,  inni akart, vagy mit, miért nem tudott kimászni utána, miért éppen a pohár szélén fekve lelte halálát? Megannyi kérdés… és semmi válasz.
Még egy MIÉRT…. amire aztán tuti sosem kapok választ.

3 thoughts on “miért is?

  1. 5*-os szálloda, Németországban valahol….. asztmás vagyok, kértem pót párnát, és úgy gondoltam, ez sem elég, beszereztem egy felfújhatósat is. Kiakasztva a nem kérünk takarítást, a ne zavarj-at, elmentem, s mire visszaértem, kitakarítottak, és úgy rendbe tették az ágyam, hogy csak pillogtam. Ráadásul a felfújható párnám és a pizsamám a fotelben, takarosan…. igen, a törülközők is mind frissen…. a csuda se érti…

    Like

  2. Ez teljesen szabálytalan, hogy a Ne zavarj tábla (DND sign) ellenére bemennek a szobátokba. Szólj a recepción és szerintem többet nem fog előfordulni. A “jobb” szállodákban meg a Zöld program úgy van megfogalmazva, hogy akkor nem cserélik a türcsidet, ha felakasztod. Tehát nem kell a földre dobni. A kád vagy mosdó szélén is hagyhatod. ☺

    Like

Leave a Reply

