ki miről álmodik?

worldmagic1920x1080wallpaper6534_1Ma először találkoztam magyarokkal, amióta Ázsiában lakunk! Mindig figyeltem, hogy ki milyen nyelven beszél, mert érdekes, meg azért is, mert valahogy az elmúlt években mindig azt hiszem, hogy magyarul hallom a duruzsolást a háttérben. Persze sosem. És valószinűleg ebben Hajninak van igaza és csak azt jelenti, hogy kezdem megszokni a helyi nyelvet, ezért olyan otthonos a fülemnek, mint a magyar. Volt ilyen sokszor Kanárin is, és főleg 2-3 hónap után jött elő, mikor már tényleg hozzászoktam a spanyol hangzásához. No de most ott állok a reptéren a taxis pult előtt és jön két lány, az egyik nagyon dél-amerikai kinézetű, a másik kinézetre talán ausztrál. Aztán hallom, ahogyan beszélnek angolul, amolyan igencsak közép-európaiasan. Merthát ugyebár van közép-európais angol! Már hogyne lenne! Mikor egyszer egy szlovák pasi jött látogatóba a bangkoki irodába olyan boldog lettem az angoljától! Merthogy mindent értettem és ő is nagyon engem!

Nos ezek a lányok meg ott motyognak magyarul az orrom előtt! Gondoltam rákérdezek magyarul, hátha… ha meg mégsem, akkor mindegy. De tényleg! Magyarok voltak. Valamiféle kiküldtésben Jakartában két hónapra és éppen Malajziába ugrottak el a vizum miatt. Na, hát nagyon örültünk egymásnak! Sajnálom, hogy elfelejtettem, hogy van névjegykártyám, mert adhattam volna nekik. És mi volt az első, amit rögtön kérdeztek:

  • Hogy birod ezt a klimát? – mármint én úgy értettem, hogy éghajlatot, de ők meg a légkondira értették. De hamar rájöttem, mert én is ott álltam nyakig begombolva a kardigánom és a torokfájást gondozva kendővel a nyakamon.
  • Folyton fáj a torkom – mondom és rájövök, hogy ők is ugyanerre gondoltak.
  • Mindannyian tök betegek lettünk az első héten! Ez a légkondi, kikészit!
  • Hol voltatok?
  • Kuala Lumpurban. Oda mindenképp el kell menned.. mármint ha szereted a metropoliszokat – mondja az egyik lány.
  • Nagyon furcsa hely…
  • Dehogy! Csúcsszuper!
  • Hát, mi Bangkok előtt egy kis spanyol szigeten laktunk, szóval annyira nem szeretem… – kezdtem, de a dél-amerikai lány szeme kikerekedett.
  • Spanyol szigeten! Úristen! Melyiken?
  • Gran Canarian.
  • Na, neki az a kedvence. – legyintett a másik lány a barátnőjére.
  • Ú, tényleg az a kedvencem! Annyira szeretnék elmenni egyszer oda…

Én meg arra gondolok, miyen furcsa az élet. Egy magyar lány Jakartában arról álmodozik, hogy Gran Canariára menjen…

Leave a Reply

