jakarta style

jakartaMost kivételesen a jakartai repülőtéren nem kellett sokat várni a taxira, igy beülhettem a csilli-villi, kisbusz-szerűségbe, aminek amolyan diplomata-maffiózó sötétitett üvegei voltak és benne fotelek és még ráadásul gombnyomásra nyilt az ajtaja. Szerencsére a sofőröm éppen nem büfögött folyton, mint a másik, akivel a múltkor utaztunk, igy inkább egy scifiben éreztem magam, mint Jakartában.

De amint megérkeztem a szállodába rögtön jött is a helyi stilus, merthogy látom ám, hogy a luxuszállodám halljában, ahová a kis cucc-cipelő fiú még utánam hozta a bőröndömet és csak hosszas győzködés után adta vissza nekem, ott kuporognak a márvány oszlopok aljában a kis szemetecskék, a neylon zacskók és a műanyag üditős poharak.. na szép, mondom magamban. Aztán a következő meglepetés a tiz méter hosszú fekete márvány recepciós pultnál ért, mikoris azt mondta nekem a recepciós fiú, hogy adjak neki depositot.

  • Milyen depozitot? Már többször szálltam meg itt és sosem kellett depozit!
  • Igen, ez egy új szabály.
  • Dehát mire?
  • Ha véletlen rendelve valamit, vagy bármi lenne a szobával… – mégis mi lenne a szobával? Nézek rá amolyan furcsa fejjel, hogy érzékelje, ez kicsit furi. Merthogy a munkahelyem már kifizette a szobát és nem is először vagyok itt és most azon aggódnak, hogy lesz valami a szobával???
  • Meg ha rendelne valamit. Visszaadjuk, mikor távozik.
  • Ha rendelek valamit, akkor majd akkor kifizetem. A szoba hűtőjében meg sosincs semmi… – mondom, de előveszem a pénztárcám. Látom, szegény fiú igy is elég gondban van.
  • Jó euró vagy dollár… – mondja
  • De nincs sem euróm, sem dollárom. Van nálam 100 ezer rúpia, még arra sem elég, hogy vacsizzak. Meg 2000 bhat. Nem hoztam pénzt, csak bankkártyát.
  • Akkor zárolnánk 1 millió rúpiát a bankkártyáról.
  • Az nem lenne jó – mondom neki lassan, kerekitett szemekkel. – merthogy szeretném használni. – Itt van ez az ezer bhat.

Nézi, hogy mégis milyen pénz ez.

  • Ez thai bhat. Merthogy ott lakom, Bangkokban. Ez van. Vagy kell, vagy nem – erre bement megkérdezni a főnökét. Jó sokára mikor kijött akkor közölte, hogy jó lesz, és még nézegette egy darabig a bhatot. Majd kinyomtatott egy papirt, amin az állt: 1000. Irjam alá. No, azért csak odairtam, hogy ez BHT, azaz bhat. Merthát aztán lehet, hogy a visszafelé vezető úton ők már csak arra fognak emlékezni, hogy valami ezer.. és lesz belőle ezer rúpia… azaz 7000 Ft-ból 20 Ft.

(1 BHT, thai bhat – 7 Ft, 100 Rúpia – 2 Ft)

Leave a Reply

